Wednesday, May, 19th, 2021.
Unit 1: Personal identification / Identificación personal
Lesson 11: At the archaeological site.
Exercise 1: The students are in an archaeological site. Read the dialogues, and then write
the number on the lines according to the country the tourist is.
Actividad 1: Los alumnos están de visita en una zona arqueológica. Lee los diálogos y
escribe el número junto a la bandera de acuerdo con el país del turista.
Exercise 2: Answer the questions.
Actividad 2: Contesta las preguntas.
Where are you from? means:_____________________________
Write the three countries in the dialogue: ___________________
Write the three nationalities in the dialogue: _________________
Exercise 3: Locate on the map the countries in the box. Make this activity on your map binding.
Actividad 3: Localiza en el mapa los países del rectángulo. Elabora esta actividad en tu engargolado de mapas.
Exercise 4: With the information in the map complete the sentences.
Actividad 4: Con la información del mapa completa las oraciones.
Exercise 5: Complete the table with information below.
Actividad 5: Completa el cuadro con la información anterior.
Exercise 6: In your list of bibliographic cards, draw the flags that correspond to the following countries, one card for each country, look at the example:
Actividad 6: En tu engargolado de fichas bibliográficas, dibuja las banderas que corresponden a los siguientes países, una ficha por cada país, fíjate en el ejemplo:
Japan/Japanese
England/English
Portugal/Portuguese
Egypt/Egyptian
Russia/Russian
France/French
Greecce/Greek
Peru/Peruvian
Mexico /Mexican
Thailand/Thai
Exercise 7: Imagine you are from other country. Invent a name an write about yourself.
Actividad 7: Imagina que eres de otro país. Inventa un nombre y escribe sobre ti.
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________
No hay comentarios:
Publicar un comentario